fredag 28. januar 2011

2 dager i kulde og gjørme = Sa Pa

Etter en 8 timers lang togtur fra Ha Noi til Sa Pa, var vi endelig framme til gode nudler.
Rett etter maten dro vi og kjøpte oss støvler, ullsokker og diverse varme klær fordi vi skulle gå 1,3 mil gjennom de fine risåkrene i suppegjørme, bratte oppover og nedoverbakker.
Med oss hadde vi 1-2 stk damefølgere som var veldig greie og ha for de fleste som lett tryner. ;-)

På veien ble vi møtt av bl.a en hel gjeng med småjenter som ville selge oss vandrestaver av bambus. De flokket seg rundt en og en og gjentok de samme ordene 338123 ganger - "Buy from meee, pleeaaase. Buy from meeeeeeeeeeeeee!" Det var litt freaky, men litt morro også.

Etter noen timer med suppevandring kom vi endelig til den plassen vi skulle sove på. Der ble vi tatt imot av 2 hyggelige personer som serverte oss skikkelig god kveldsmat.

Neste morgen ble vi servert gode pannekaker til frokost.
Og deretter gikk vi til en plass 1-2 timer unna der vi ble kjørt tilbake til hotellet der vi spiste nudler.

Nå er vi i gode, fuktige og varme Hoi An. Mange fine chicks var det her og. ;-)

Klokka er 23:18, og Steffen ligger og halvsover, og jeg har skrevet mye mere enn det jeg eeeegentlig tenkte å skrive, så jeg tror jeg bare legger ut noen bilder nå også legger jeg meg til å sove selv ass.
Forresten, det er Ove som skriver med Kathinka sin bruker. Sånn btw liksom hehehehe.

Noen få bilder:


 
Risåkrene som ser ut som trappetrinn.


Gode følgere og hjelpere.

"Buy from me pleeeaaaase." mhm.. stemmer det.

Ragnhild er litt sliten kanskje?

Steffen også?

De vi bodde hos som serverte oss god mat osv.


Drittchill!!!
Fred ut - Ovepove



Lagt inn av Ove, skal det stå under her. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar